Jaki może być powód wyjścia osoby niebezpieczniej i niezrównoważonej ze szpitala psychiatrycznego na przepustkę?
1Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
A jeśli jest to poważne wydarzenie na przykład rodzinne, a stan pacjenta się ostatnio poprawił?Wolha.Redna pisze: No więc, akurat robię staż na oddziale zamkniętym w szpitalu psychiatrycznym i powiem krótko: żaden. Żaden lekarz nie weźmie na siebie odpowiedzialności za ewentualne wyrządzone przez nią szkody, sobie lub innym. W razie gdyby coś się stało, pierwsze pytanie prokuratora brzmiałoby: "Dlaczego udzielili państwo przepustki osobie, wobec której istniały bezwzględne wskazania do zatrzymania jej na oddziale?".
Jeśli nie istnieją przesłanki do zatrzymania wbrew woli, to osoba może się wypisać na żądanie. Niektórzy tak robią. Ale jeśli jest to osoba niebezpieczna, w ostrej fazie urojeń itd., to można hospitalizować bez zgody. nie znam się dokładnie na procedurze, ale miałam okazję zobaczyć lekarzy w akcji. Więc, nie widzę takiego powodu.
Pacjentowi niesamowicie zależy na uczestnictwie w tym wydarzeniu. Poza tym czy byłby w jakiś sposób pod nadzorem?Wolha.Redna pisze: No więc, akurat robię staż na oddziale zamkniętym w szpitalu psychiatrycznym i powiem krótko: żaden. Żaden lekarz nie weźmie na siebie odpowiedzialności za ewentualne wyrządzone przez nią szkody, sobie lub innym. W razie gdyby coś się stało, pierwsze pytanie prokuratora brzmiałoby: "Dlaczego udzielili państwo przepustki osobie, wobec której istniały bezwzględne wskazania do zatrzymania jej na oddziale?".
Jeśli nie istnieją przesłanki do zatrzymania wbrew woli, to osoba może się wypisać na żądanie. Niektórzy tak robią. Ale jeśli jest to osoba niebezpieczna, w ostrej fazie urojeń itd., to można hospitalizować bez zgody. nie znam się dokładnie na procedurze, ale miałam okazję zobaczyć lekarzy w akcji. Więc, nie widzę takiego powodu.