Latest post of the previous page:
Zapomina się chyba, że lektury są wybierane także z klucza historycznego i nie da się ich zastąpić tylko literaturą współczesną.47
Mówiąc o lekturach, warto chyba określić grupę wiekową, bo ja bym się jednak zastanawiał, czy podstawówczaki też muszą dostawać lektury historyczne, bo tak 
Ja na przykład uważam, że dobór lektur bardziej szkodzi właśnie w tych niższych grupach. Oczywiście, to moje zdanie, ale jakby co, mam parę argumentów na temat

Ja na przykład uważam, że dobór lektur bardziej szkodzi właśnie w tych niższych grupach. Oczywiście, to moje zdanie, ale jakby co, mam parę argumentów na temat

Mówcie mi Pegasus 
Miłek z Czarnego Lasu http://tvsfa.com/index.php/milek-z-czarnego-lasu/ FB: https://www.facebook.com/romek.pawlak

Miłek z Czarnego Lasu http://tvsfa.com/index.php/milek-z-czarnego-lasu/ FB: https://www.facebook.com/romek.pawlak
48
W podstawówce bym zostawił jak jest, a w liceum to już powinna być lista lektur, z której uczeń sam wybiera najbardziej interesujące go pozycje (powiedzmy minimum dwie na miesiąc) i indywidualnie zalicza. Tylko oczywiście wybieramy z klasyków, żadnych Potterów, Greyów, itp.
"Naucz się, że można coś innego roznosić niż kiłę. Można roznieść światło, tak?"
Robert Brylewski
Robert Brylewski
49
Akurat w obecnej podstawówce tak nie ma. Ale opieram się na tym linku:Romek Pawlak pisze:Mówiąc o lekturach, warto chyba określić grupę wiekową, bo ja bym się jednak zastanawiał, czy podstawówczaki też muszą dostawać lektury historyczne, bo tak
http://bibliotekaszkolnazsgraboszyce.bl ... zkoly.html
A problem zaczyna się dopiero potem.
[ Dodano: Wto 09 Lut, 2016 ]
Szkoła średnie to nie studia. Tutaj nie sprawdzi się zaliczanie indywidualne (bo jak) i dwa wszyscy mają czytać to samo żeby można było o czymś wspólnie rozmawiać.Jim Skalniak pisze: W podstawówce bym zostawił jak jest, a w liceum to już powinna być lista lektur, z której uczeń sam wybiera najbardziej interesujące go pozycje (powiedzmy minimum dwie na miesiąc) i indywidualnie zalicza.
50
Na klasówce nic nie stoi na przeszkodzie, żeby każdy pisał wypracowanie na inny temat. Na lekcji można rozmawiać nie o jednej lekturze, tylko o szerokim problemie, wtedy nawet wskazane jest, żeby źródła były zróżnicowane.
"Naucz się, że można coś innego roznosić niż kiłę. Można roznieść światło, tak?"
Robert Brylewski
Robert Brylewski
Lektury szkolne
51Na klasówce nic nie stoi na przeszkodzie, żeby każdy pisał wypracowanie na inny temat. (Jim Skalniak)
Z ciekawości: jak wyobrażasz sobie ocenianie takiej klasówki? Nauczyciel będzie musiał pierwej przeczytać wszystkie proponowane pozycje czy może kilku nauczycieli podzieli między siebie lektury i klasówki?
Z ciekawości: jak wyobrażasz sobie ocenianie takiej klasówki? Nauczyciel będzie musiał pierwej przeczytać wszystkie proponowane pozycje czy może kilku nauczycieli podzieli między siebie lektury i klasówki?
Strach herbu Cztery Patyki, książę na Miedzy, Ugorze etc. do usług