RISTHAR
SCENARIUSZ DO FILMU ANIMOWANEGO PT.
„THARFIN – MROCZNY WYBAWCA”
SCENARIUSZ DO FILMU ANIMOWANEGO PT.
„THARFIN – MROCZNY WYBAWCA”
NA CZARNYM TLE UKAZUJĄ
SIĘ NAPISY, POJEDYNCZO.
REŻYSERIA
Dane
SCENARIUSZ
Risthar
W ROLACH GŁÓWNYCH
Dane
SŁYCHAĆ WIATR I
MUZYKĘ.
1. PLENER. NIEBO. DZIEŃ.
Z ROZJAŚNIENIA.
KADR ŁAGODNIE, POPRZEZ
CHMURY I MGŁY SPŁYWA W DÓŁ.
W STRONĘ MIASTA W DALI.
NARRATOR (GŁOS)
W Ariendagorze, w mieście, w
którym stare olchy co ranek
nucą pieśń o legendarnych
mężach i potworach, a
wysokie góry z poszarpanymi
liniami wierzchołków niczym
najmężniejszy struż strzegą
bogactw, które onegdaj zostały
pogrzebane przez Szaikan,
zdarzy się coś, co na zawsze
odmieni los tego królestwa.
Gdy na tronie zasiądzie nowy
monarcha, wszystkie siły mroku
zjednoczą się w jednej wierze,
by raz na zawsze zniszczyć
swojego jedynego wroga –
króla Tharfina.
ŚCIEMNIENIE. MUZYKA CICHNIE.
NA CZARNYM TLE POJAWIA SIĘ
TYTUŁ FILMU.
NARRATOR (GŁOS)
Tharfin, mroczny wybawca.
2. WNĘTRZE. SALA TRONOWA. DZIEŃ.
Z ROZJAŚNIENIA.
Ogromne pomieszczenie. Okna na całej wysokości ściany, po ich bokach powiewają czerwone firany. Żółte snopy światła padają na marmurową podłogę. Pośrodku szerokości ściany, naprzeciw okien, na podeście stoi tron, siedzi na nim ULF, król Ariendagoru. Za tronem, na ścianie wisi duża flaga miasta. Przy każdej ścianie biegną kolumnady.
Królowi towarzyszą STRAŻE (stoją po bokach tronu) i THARFIN - mroczny elf. Stoi on przed ULFEM. Król i THARFIN rozmawiają o czymś. Zza okien słychać niezrozumiały gwar i okrzyki.