Cześć.

1
Witam wszystkich. Miło mi zagościć na tym forum. Trochę sobie już wcześniej forum przeglądałem i podoba mi się wiele tekstów, które przeczytałem. Mam 50 lat i piszę z przerwami od szkoły średniej. Nie mam wykształcenia literackiego, ani nawet pokrewnego - wręcz przeciwnie - jestem technikiem związanym z metalurgią. Czytam książki od wczesnej szkoły podstawowej. Lubię wszystkie gatunki literackie (poezja mimo wielu prób jakoś mi nie podeszła). Ulubieni pisarze: Capote, H.Miller, Eco, wszyscy pisarze prozy iberoamerykańskiej, Steinbeck, Hemingway, Ziemkiewicz, Lem, Tolkien, Sapkowski, Grzędowicz i wielu innych. Muzyki słucham coraz spokojniejszej. Napisałem kilka opowiadań "do szuflady". Większość pomysłów jest jeszcze w głowie. Pozdrawiam!

Cześć.

3
Nie mam sprecyzowanego, "ulubionego" wykonawcy. Rodzaj słuchanej muzyki zależny jest u mnie od nastroju. Głównie rock progresywny, gdzie szczególne miejsce ma zespól Porcupine Tree, ale też nie stronię od muzyki elektronicznej i popu z lat 80. Piszę opowiadania o ludziach, których kiedyś spotkałem i pozostawili we mnie jakieś wrażenia. Staram się pokazać ich historię, tą prawdziwą lub zupełnie wymyśloną.

Cześć.

4
Wśród ulubionych pisarzy wymieniłeś Lema. A co z Januszem Zajdlem? Według Ciebie to poważny pisarz, czy raczej tylko dla młodzieży - i to tej z lat 80. Zaintrygował mnie też Ziemkiewicz. Rozumiem, że cenisz go jako autora non fiction?

Cześć.

5
Cześć.
pestor pisze: (pn 28 lip 2025, 13:05) wszyscy pisarze prozy iberoamerykańskiej
Ach, jak miło! A to już czytałeś?
https://piw.pl/ksiegarnia/2745-pan-prez ... 67471.html
Rewelacyjne jest.
Oczywiście nieunikniona metafora, węgorz lub gwiazda, oczywiście czepianie się obrazu, oczywiście fikcja ergo spokój bibliotek i foteli; cóż chcesz, inaczej nie można zostać maharadżą Dżajpur, ławicą węgorzy, człowiekiem wznoszącym twarz ku przepastnej rudowłosej nocy.
Julio Cortázar: Proza z obserwatorium

Ryju malowany spróbuj nazwać nienazwane - Lech Janerka