"Pospolita Broda" [krótkie opowiadanie, prawie min

1
„Pospolita Broda”

- Cześć, Jacek jestem - powiedział student czwartego roku.
- Siema, Michał - młodzi ludzie uścisnęli sobie ręce, spojrzeli w oczy i szybko odwrócili wzrok w stronę pustej sceny.
- Jak się tu znalazłeś? - spytał Michał.
- Ano jakoś pół roku temu nakręciłem się, kiedy zobaczyłem w internecie notkę o koncercie - odparł Jacek i dodał:
- Następnego dnia kupiłem bilet, no i jestem. Jest dużo ludzi, dobrze się bawię i mam sporo okazji, żeby... a tam nieważne. No a ty?
- Wiesz, przyjechałem ze znajomymi. Namówili mnie, mieli wolny bilet. Nie chciałem jechać, ale teraz cieszę się, że tak wyszło - odpowiedział Michał. Obaj uśmiechnęli się. Jacek znów popatrzył na scenę. Jego twarz była bez wyrazu.
- Czy skała może zaspokajać? - zapytał Jacek, drapiąc się przy tym w nos i poprawiając okulary.
- Pewnie, jak sobie ją wsadzisz w dupę - zaśmiał się Michał, uznając to za dobry żart.
- Eee, lepiej nie, tutaj pasuje uruchomić plan "B", czyli użądlić Ruś Kijowską w zad, ot co towarzyszu! - zaakcentował po rosyjsku Jacek.
- Że niby co? - odpowiedział Michał.
- A zdechł na kiblu podczas cudzołożenia!
- Kto umarł? O czym ty mówisz człowieku?! - prawie krzyknął Michał i cofnął się o krok. Czuł coś dziwnego patrząc na całkowicie opanowaną twarz, coraz bardziej nieznajomego faceta.
- Potem były puste ulice i tysiące zwłok w lasach - ciągnął dalej Jacek. Ze spokojem i gracją gestykulował, a wyprostowana sylwetka dodawała mu powagi. Michał milczał, wcześniejsze zdezorientowanie zamieniło się teraz w ciekawość. Wyciągnął ręce z kieszeni i niezauważalnie cofnął się o pół kroku. Stał teraz w bezpiecznej odległości, obserwując zamyślonego Jacka.