Teatr Naukowca [obyczaj/suspens ?(nie wiem)] opowiadanie

Opowiadania ocenione przez Weryfikatorów

Moderatorzy: Poetyfikator, Moderator, Weryfikator, Zasłużeni przyjaciele

Awatar użytkownika
Mandriel
Zarodek pisarza
OSTRZEŻENIA: 0

Teatr Naukowca [obyczaj/suspens ?(nie wiem)] opowiadanie

Postautor: Mandriel » pn 04 sie 2008, 08:55

Witam. Przedstawiam kolejne opowiadanie sprzed przeszło roku. Jestem ciekaw gdzie są jakieś niedociągnięcia i błędy.

Sam nie wiem, do jakiego gatunku ów opowiadanie zaliczyć - może ktoś z Was mi podpowie . Wydaje mi się to trochę obyczajem, trochę sf, trochę coś jak Koontz czy King. Nie wiem.

ps. wybaczcie za gwiazdki zamiast myślników - coś mi się z wordem ostatnio dzieje i zmienia wszystko co może i nie chce przywrócić poprzedniej wersji. sorry :/

Teatr Naukowca

Nazywam się Mirosław Befulski. Mam sześćdziesiąt osiem lat i jestem emerytowanym lekarzem. Mieszkam w małym mieszkanku na jednym z Częstochowskich osiedli. Swój dom zostawiłem dzieciom, bo im przyda się on o wiele bardziej. Ja jestem już stary, samotny, i bez windy nie potrafię funkcjonować. Nawet wejście po schodach sprawia mi problem. No ale, wychodzą te wszystkie lata, podczas których operowałem ludzi w potrzebie. Niektóre operacje trwały kilka długich godzin, a w tamtych czasach trudno było o dobrego zmiennika.. A przecież operowałem stojąc. Najdziwniejsze jest to, że podczas operacji jesteś tak pochłonięty swoim zadaniem, że ból w kolanach zaczynasz odczuwać dopiero wracając autobusem do domu, lub siedząc na kanapie w salonie dokuczało uporczywe łupanie w kolanach. Moja – świętej pamięci – żona, Janina zawsze po takich ciężkich dniach przykładała mi przeróżne wywary, smarowała maściami z domowej apteczki i zawsze troszkę to pomagało. (A jak były dni kiedy nie bardzo, to udawałem że już mniej boli, żeby sprawić jej radość). Pragnę opowiedzieć wam tę historię, ponieważ obiecałem to mojej dawnej pacjentce, że zaopiekuję się jej papugą jeśli ona nie przeżyję, a jeśli „Na