Pisarz do gry poszukiwany

Piszesz scenariusze? Pochwal się nimi w tym dziale

Moderatorzy: Poetyfikator, Moderator, Weryfikator, Zasłużeni przyjaciele

Awatar użytkownika
Marcin Sordyl
Kmiotek
Posty: 5
Rejestracja: pt 12 sty 2018, 15:11
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Nie podano

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Marcin Sordyl » pt 12 sty 2018, 15:26

Cześć!

Mam ogłoszenie dla pisarzy i uznałem, że warto będzie tu napisać.
Jesteśmy nowo powstałym zespołem tworzącym gry komputerowe, aczkolwiek wcześniej nabraliśmy już doświadczenie pracując przy grze pt. Get Even. Poszukujemy obecnie osób odpowiedzialnych za fabułę w naszych grach. Jesteśmy otwarci na współpracę z każdym, kto będzie potrafił pisać ciekawe opowieści, dobrze brzmiące w języku gier wideo.

Tematem jest gra narracyjna, której głównym motorem rozgrywki są decyzje fabularne podejmowane przez gracza. Decyzje te mogą dotyczyć zarówno wyboru opcji dialogowej, jak i podjęcia konkretnego działania (np.: atak na bandytę/ucieczka; kradzież wystającego portfela z kieszeni/ zwrócenie uwagi nieznajomemu na wystający portfel z jego kieszeni). Akcja gry przedstawiona jest głównie za pomocą przerywników filmowych, mieszanych z momentami na podjęcie decyzji (często ograniczonymi czasowo). Istotne jest, żeby wybory były angażujące i emocjonujące, czy to przez poruszanie kwestii moralnych, czy z innych powodów. Oto przykłady gier z podobnym gameplayem:

Game of Thrones - https://www.youtube.com/watch?v=A494-D_e_Wo

Life is Strange - https://www.youtube.com/watch?v=NqS2ppt3NQU

Zadaniem jest stworzenie kilkuminutowej historii (lepiej za krótkiej, niż zbyt długiej) przedstawiającej jedną linię fabularną z kilkoma wyraźnie zarysowanymi momentami, przeznaczonymi na emocjonujący wybór gracza. Długość tekstu powinna oscylować około jednej do dwóch stron A4.

Oprócz dialogów cenny będzie również opis wydarzeń, miejsca i postaci, np.: “Czterdziestoletni mężczyzna, w długim skórzanym płaszczu i papierosem w ustach, z trzaskiem otworzył drzwi starej gospody. Wzbiło to w powietrze tumany kurzu, dobrze widoczne w promieniach zachodzącego słońca.” Po takim krótkim opisie mamy już wstępny zarys wyglądu i oświetlenia lokacji oraz bohatera, oraz przykładowe kadry. Natomiast opisy w stylu: “... i wtedy całe życie przeleciało mu przed oczami”, “gdy tylko pojawiała się w pokoju, otaczał ją zapach bzu i agrestu”, “W głębi duszy nienawidził się za to, co miał teraz zrobić, ale pragnienie zemsty zbyt długo nie dawało mu spokoju.” są typowo literackie i w żaden sposób nie pokazują jak je przedstawić w formie audiowizualnej.
Gotowe teksty proszę nadsyłać na adres: story@punknotion.com. Na każde zgłoszenie odpowiemy po zapoznaniu się z treścią, więc proszę się nie niepokoić, jeśli zajmie to nawet kilka dni. Wszelkie pytania proszę słać na ww. maila lub zadawać je w tym wątku.

Dziękuję i pozdrawiam,
Marcin Sordyl



Awatar użytkownika
Navajero
Pisarz
Pisarz
Posty: 4943
Rejestracja: czw 20 gru 2007, 17:32
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Mężczyzna

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Navajero » sob 13 sty 2018, 18:21

Rozumiem, że nie chodzi o pracę pro bono? ;)


Panie, ten kto chce zarabiać na chleb pisząc książki, musi być pewny siebie jak książę, przebiegły jak dworzanin i odważny jak włamywacz."
dr Samuel Johnson

Awatar użytkownika
Godhand
Siewca Dobra
Siewca Dobra
Posty: 3565
Rejestracja: czw 08 lis 2012, 09:15
OSTRZEŻENIA: 0
Lokalizacja: B-B
Płeć: Mężczyzna

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Godhand » sob 13 sty 2018, 18:24

Gra ma być skierowana do odbiorców w przedziale wiekowym...?

G.


"Każdy jest sumą swoich blizn" Matthew Woodring Stover

Always cheat; always win. If you walk away, it was a fair fight. The only unfair fight is the one you lose.

Awatar użytkownika
Protimus
Zarodek pisarza
Posty: 17
Rejestracja: pn 08 sty 2018, 23:16
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Mężczyzna

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Protimus » ndz 14 sty 2018, 15:21

Czyli chodzi o The Farm 51? A może tylko o ekipę, która pomagała w tworzeniu Get Even? Z ciekawości pytam, bo kolega też przy tym pracował. Co do samego zlecenia - zakładam, że chodzi wam raczej o samą fabułę z niesamowitymi twistami, a nie wartość artystyczną tekstu? Akcja ma być osadzona w jakichś konkretnych realiach czy pozostawiacie swobodę we wszystkim?



Awatar użytkownika
Sara Vit
Kmiotek
Posty: 9
Rejestracja: sob 04 lis 2017, 12:45
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Kobieta

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Sara Vit » ndz 14 sty 2018, 17:02

Jakieś wytyczne odnośnie fabuły? I do kiedy czekacie na teksty?



Awatar użytkownika
Marcin Sordyl
Kmiotek
Posty: 5
Rejestracja: pt 12 sty 2018, 15:11
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Nie podano

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Marcin Sordyl » pn 15 sty 2018, 17:47

Navajero pisze:Source of the post Rozumiem, że nie chodzi o pracę pro bono? ;)


Za sam krótki tekst będący testem nie płacimy, ale też nie wykorzystujemy tego. Ma to być po prostu pokaz możliwości pisarza. Natomiast jeśli czyjeś pisarstwo nam się spodoba, to będziemy chcieli podjąć najnormalniejszą współpracę.

Godhand pisze:Source of the post Gra ma być skierowana do odbiorców w przedziale wiekowym...?


Nie chcemy ograniczać się jeśli chodzi treść, więc najpewniej będziemy w najwyższej kategorii wiekowej, czyli dla dorosłych. Przy planowaniu gry ustala się takie przedziały wiekowe jak 18-35 lat, i taki byłby nam zapewne najbliższy, ale wiadomo że nie ma co się zamykać na starszych graczy.

Protimus pisze:Source of the post Czyli chodzi o The Farm 51? A może tylko o ekipę, która pomagała w tworzeniu Get Even? Z ciekawości pytam, bo kolega też przy tym pracował.


Nasz zespół nazywa się Punk Notion i składa się z osób, które odeszły z The Farm 51, pracując tam wcześniej przez kilka lat.

Protimus pisze:Source of the post Co do samego zlecenia - zakładam, że chodzi wam raczej o samą fabułę z niesamowitymi twistami, a nie wartość artystyczną tekstu?


Chodzi nam przede wszystkim o dobrze nakreśloną historię, która zaangażuje odbiorcę. Jeśli chodzi o warstwę artystyczną, jak to nazwałeś, to interesują nas przede wszystkim dialogi, bo to nimi głównie opowiada się fabułę w grach.

Protimus pisze:Source of the post Akcja ma być osadzona w jakichś konkretnych realiach czy pozostawiacie swobodę we wszystkim?


Jeśli chodzi o realia, to zostawiamy swobodę. Nie widzimy powodu do wprowadzania ograniczeń w tej materii, na poziomie testu.

Sara Vit pisze:Source of the post Jakieś wytyczne odnośnie fabuły?


Fabuła powinna być krótką, zamkniętą formą, w której bohater zostaje postawiony przed decyzjami. Wszelkimi. Reszta pozostaje otwarta.

Sara Vit pisze:Source of the post I do kiedy czekacie na teksty?


Nie mamy konkretnego terminu, do kiedy czekamy na teksty, ale oczywiście im wcześniej, tym lepiej.



Awatar użytkownika
szopen
Pisarz pokoleń
Posty: 1114
Rejestracja: śr 25 kwie 2012, 13:10
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Mężczyzna
Kontaktowanie:

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: szopen » pn 15 sty 2018, 22:16

Czy rozpisać także możliwe rozgałęzienia linii fabularnej, czy po zaznaczeniu każdego możliwego wyboru iść zawsze tylko jednym tropem?
Tzn. oczywiście tekst by tak nie wyglądał, ale czy chodzi bardziej o to:

"Maks zastanawiał się, czy wysłać fragment do studia gier. Konsekwencje: Jeżeli wyśle, scena 1. Jeżeli nie wyśle, scena 2"

... czy też raczej po prostu sama historia, a decyzje/konsekwencje wyobraża sobie sam czytelnik?



Awatar użytkownika
Marcin Sordyl
Kmiotek
Posty: 5
Rejestracja: pt 12 sty 2018, 15:11
OSTRZEŻENIA: 0
Płeć: Nie podano

Pisarz do gry poszukiwany

Postautor: Marcin Sordyl » wt 16 sty 2018, 00:56

szopen pisze:Source of the post Czy rozpisać także możliwe rozgałęzienia linii fabularnej, czy po zaznaczeniu każdego możliwego wyboru iść zawsze tylko jednym tropem?
Tzn. oczywiście tekst by tak nie wyglądał, ale czy chodzi bardziej o to:

"Maks zastanawiał się, czy wysłać fragment do studia gier. Konsekwencje: Jeżeli wyśle, scena 1. Jeżeli nie wyśle, scena 2"

... czy też raczej po prostu sama historia, a decyzje/konsekwencje wyobraża sobie sam czytelnik?


Raczej: "Maks zastanawiał się, czy wysłać fragment do studia gier. Po dwóch nieprzespanych nocach, patrząc się tępo w stronę komputera, krzyknął - Do diaska! Wyśle ten głupi tekst, bo inaczej się już nigdy nie wyśpię!". Wtedy ty obierasz jedną ścieżkę fabularną i nie kombinujesz z zapisem rozgałęzień, a ja wiem w którym miejscu mogę dać graczowi wybór. Dane wybory powinny być zakorzenione w opowieści i logicznie z niej wynikać. Jeśli opis wydarzeń i dialogi są napisane dobrze, niczego już nie trzeba sztucznie dopisywać. Odbiorca będzie chciał w danym momencie opcji wyboru :)




Wróć do „Scenariusze filmowe i teatralne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość